Vad har jag för uppsägningstid?
Samtliga avtal som tecknas hos oss har som hos de flesta operatörer en viss uppsägningstid om man vill avsluta sin tjänst.
Abonnemang som tecknats innan 1 maj 2014 har enligt avtal tre kalendermånaders uppsägningstid.
Exempel: Du meddelar önskan om avslut av ditt abonnemang den 16/3. Har du tecknat ditt abonnemang innan 1 maj 20xx, sägs ditt avtal upp tre kalendermånader senare, termineringsdatumet blir 30/6.
Abonnemang som tecknats efter den 1 maj 2014 har en kalendermånads uppsägningstid.
Exempel: Du meddelar önskan om avslut av ditt abonnemang den 16/3. Har du tecknat ditt abonnemang efter 1 maj 20xx kommer termineringsdatumet att bli 30/4.
Att tänka på – Ovanstående information gäller endast om du har ett abonnemang utan bindningstid, i annat fall är det bindningstiden som gäller.
Var kan jag hitta avtalsvillkoren för mitt abonnemang?
Vid beställning av ett abonnemang skickas alltid en orderbekräftelse till angiven e-postadress. Orderbekräftelsen innehåller ditt abonnemangs detaljer så som uppsägningstid, eventuell bindningstid och månadskostnad.
Våra allmänna och särskilda villkor finns att läsa här: Villkor
Hur kan jag se att mitt abonnemang ligger under uppsägning?
För att enklast kunna se om ditt abonnemang ligger under ett planerat avslut, loggar du in i ditt Mina Sidor-konto.
Har du inte ett konto på Mina Sidor klicka här
När du loggat in klickar du på ”Abonnemang” enligt bilden nedan. På höger sida om ditt abonnemang ska det stå ”Kommer att avslutas” om ditt tjänst ligger under ett avslut.
Hur köper jag till ytterligare data?
Logga in på mina sidor för att köpa till ytterligare data och se din förbrukade datamängd. Skapa ditt konto eller logga in här
Datamängden beräknas per kalendermånad och nollställs vid midnatt varje månadsskifte. Oförbrukad datamängd kan inte överföras till nästa månad.
Tänk på att alla enheter som är uppkopplade till din Teracom Mobil router förbrukar datamängd; surfplattor, smartphones, tv-apparater, skrivare, etc.
Hur skapar jag ett konto på mina sidor?
Om du inte redan har ett konto på mina sidor behöver du skapa ett.
Du behöver tillgång till ditt kundnummer och abonnemangsnummer som du finner på din faktura eller
i det mail du mottog när du först aktiverade din router.
För att skapa ett konto på mina sidor fyller du i de uppgifter som efterfrågas och klickar på ”registrera”.
Det kommer då skickas en aktiveringslänk till den e-post adress du angivit, klicka på den så kommer ditt konto inom kort aktiveras.
Vad händer om jag förbrukar mer datamängd än vad som ingår i mitt abonnemang?
Har du en abonnemangsform med begränsad datamängd och förbrukar mer data än vad som är tillåtet för ditt abonnemang, kommer din tjänst tillfälligt stängas av fram tills månadsslutet. För att öppna upp din tjänst innan månadsskiftet kan du välja att fylla på med extra data.
Dataförbrukningen för ditt abonnemang kommer automatiskt att nollställas vid månadsskiftet. Ej förbrukad påfylld extra data kommer inte medfölja till kommande månad.
Du kan själv kontrollera din aktuella förbrukning och fylla på extra data via mina sidor.
Kan flera personer dela på ett abonnemang?
Den person som står som abonnemangsinnehavare är ansvarig för abonnemanget och modemet i förhållande till Teracom Mobil.
Det är inte tillåtet att upplåta bandbredd till tredje part, men självklart kan hushållet eller kontoret dela på anslutningen.
Om du vill använda våra tjänster i kommersiellt syfte kan vi erbjuda special abonnemang.
Kan jag använda min Teracom mobil-uppkoppling utomlands?
Våra abonnemang med en begränsad datamängd går att använda i Norge däremot inte abonnemang med obegränsad datamängd.
Kan jag överlåta mitt abonnemang?
Du kan absolut överlåta ditt abonnemang till en annan person eller företag, innan du ansöker om att få överlåta ditt abonnemang är det några saker du bör veta;
- Vi gör inga överlåtelser om det finns obetalda förfallna fakturor för abonnemanget.
- Redan utställda fakturor ska betalas av respektive kund, vi fakturerar inte om några belopp.
- Vid en överlåtelse tar den nya kunden över den tidigare kundens befintliga prisplan. Kunden kan alltid uppgradera prisplan i samband med överlåtelsen men kan endast nedgradera om det inte finns någon bindningstid på abonnemanget.
- En kreditkontroll kommer genomföras på den kommande abonnemangsinnehavaren. Om kreditkontrollen ej godkänns kommer överlåtelsen ej genomföras.
- En bekräftelse kommer skickas till både dig och den kommande abonnemangsinnehavaren när överlåtelsen är genomförd.
Du är välkommen att maila oss så skickar vi vidare instruktioner på hur du går tillväga. Tänk på att det endast är abonnemangsinnehavaren som kan ansöka om överlåtelse.
Jag har inte fått min 4G-router
Hösten 2015 gick vi över från 3G till 4G. Detta resulterade inte bara i ett nytt nät, utan även helt nya routrar som samtliga kunder bytt till.
Under hösten 2015 skickade vi information om detta via SMS, e-post och brev. Om du av någon anledning inte fick informationen eller om du helt enkelt inte fått din 4G-router, är du varmt välkommen att kontakta vår kundservice så hjälper vi dig.
Tänk på att ett aktivt abonnemang krävs för att vi ska kunna göra utbytet.
Din gamla router lämnar du in till närmaste återvinngingscentral.
Hur levererar ni min router?
Din router och eventuella tillval skickas till din folkbokföringsadress
Du får ett SMS när du kan hämta dina varor
Varorna finns att hämta hos ditt Postombud i 14 dagar
Leveranstiden är 1-5 arbetsdagar inom hela Sverige
Vi bjuder på frakten!
Ordernummer finns i ditt bekräftelsemejl
Blir det någon skillnad på mitt abonnemang med EU:s direktiv om roaming?
Din Teracom Mobil uppkoppling fungerar precis som tidigare, de abonnemang som tidigare hade fri roaming i Norge och Danmark har det fortsatt. De abonnemangsformer som inte inkluderar roaming (Obegränsad datamäng & Fritid) innefattas inte av EUs direktiv om roaming då det endast appliceras på abonnemang som innehåller roaming idag.
(2017-06-15 infördes ett nytt direktiv inom EU & ESS som i princip betyder att det inte får kosta dig något extra att använda din mobila uppkoppling i ett annat EU-land.)
Hur beräknas datamängden?
Vi beräknar din dataförbrukning per kalendermånad och din förbrukning nollställs den första i varje månad. När du har förbrukat den datamängd som ingår i din uppkoppling kommer din tjänst tillfälligt stängas av.
Du kan se din dataförbrukning och fylla på mer data på Mina Sidor.